Blog Image

Europea Presse

Europea Presse

La agencia que vive las noticias

Més de 33.000 visitants gaudeixen de la muntanya, l’esquí i la neu a les estacions d’FGC durant el pont de desembre

ESPORTS Posted on lun, diciembre 09, 2019 18:47:08

Les 5 estacions d’FGC reben un total de 33.484 visitants durant el pont de desembre. Les primeres nevades i la feina de manteniment dels tècnics de pistes han assegurat unes bones condicions per esquiar o fer snowboard, gaudir de la natura i el paisatge del Pirineu català. Del divendres 6 al diumenge 8 de desembre, els visitants no només han viscut de ben a prop la neu a l’alta muntanya, sinó que també han pogut esprémer tota la màgia que es troba al territori, la seva àmplia proposta gastronòmica, cultural, natural, comercial i de serveis. De fet, una temporada més, FGC aposta per totes les propostes que hi ha molt més enllà de la neu, amb l’objectiu de promocionar les comarques dels voltants.

Durant pont de desembre, La Molina ha acollit 14.000 persones. L’estació ceretana va obrir les seves portes  el cap de setmana del 16 i 17 de novembre, dies en què els esquiadors van poder fer un primer tast a la neu i els dies 23 i 24 van tenir l’oportunitat de lliscar per més pistes del domini esquiable. Durant 3 intensos dies, els visitants han gaudit de gruixos de neu de 20 a 60 cm de neu pols i fins a un 82% de pistes obretes (56 de 68), 77% de quilòmetres esquiables (55 de 71) i gairebé la totalitat dels remuntadors en funcionament (93%).

Pel que fa a les estacions del ripollès, Vall de Núria i Vallter 2000 van iniciar la temporada d’hivern el passat dissabte 30 de novembre. Vall de Núria ha rebut fins a 5.184 visitants, els quals han pogut gaudir de 30 a 40 cm de neu pols i han tingut accés al 32,8% de l’estació. Els visitants han viscut un pont rodó al Parc Lúdic, al Cau de la Marmota i amb les sortides amb raquetes i esquí de muntanya. Finalment, és important remarcar els bons resultats obtinguts en restauració: Vall de Núria ha registrat una ocupació hotelera del 100% les nits del 6 i del 7 desembre. Els 4.300 visitants de Vallter 2000 han pogut gaudir de 17 a 40 cm de neu pols, i fins al 53% de pistes (7 de 13), el que representa el 57% quilòmetres esquiables (8 de 13). A més, han estat en funcionament fins al 90% dels remuntadors (9 de 10).

Els 9.838 usuaris que han rebut les estacions d’esquí i muntanya d’Espot i Port Ainé, ubicades al Pallars Sobirà, han pogut gaudir de 20 a 40 cm de neu pols durant el pont de desembre. Es tracta d’unes xifres positives que es tradueixen en un bon inici de la temporada. Espot, que va inaugurar l’hivern aquest mateix divendres 6 de desembre, ha comptat amb el 86% de pistes obertes (19 de les 22), és a dir, 22,8 quilòmetres esquiables. A Port Ainé, estació oberta al públic des del passat divendres 29 de novembre, els visitants han lliscat pel 64% de l’estació (16 de les 25 pistes), el que representa 19,8 quilòmetres de domini esquiable. Durant els tres dies, els visitants han tingut accés als Parcs Lúdics d’ambdues estacions i han pogut gaudir de l’snowbark i les sortides amb raquetes de neu a Port Ainé.

Les previsions per als propers dies són molt favorables, ja que els tècnics de les 5 estacions d’FGC estan treballant per condicionar les pistes amb l’objectiu de garantir les millors condicions per als usuaris i posar en funcionament ben aviat el màxim d’instal·lacions per a la temporada 2019-2020, que s’allargarà fins al proper dilluns 13 abril de 2020.



Mallorca loves MICE

MICE Posted on lun, diciembre 09, 2019 10:48:01

“Mallorca: Destino MICE”, que este año pasa a llamarse “Mallorca loves MICE”, nace en 2017 como encuentro para profesionales del sector Meetings & Events con el objetivo de fomentar la creación de alianzas entre iniciativa pública y privada en Mallorca. Los diferentes actores del sector deciden unirse y compartir estrategias con el fin de posicionar Mallorca como destino MICE de primer nivel en ámbito internacional.

Las dos primeras ediciones registran una afluencia de unos 170 220 profesionales del segmento MICE respectivamente, y se posicionan en prensa online y offline con numerosos impactos.

Con la colaboración de asociaciones del sector, instituciones locales y la complicidad de los medios de comunicación, Mallorca loves MICEse ha convertido en un evento de referencia a nivel global que contribuye cada año a la mayor visibilidad y la profesionalización del sector.

“Mallorca: MICE Destination”, which this year is called “Mallorca loves MICE”, was born in 2017 as a meeting for professionals in the Meetings & Events sector with the aim of promoting the creation of alliances between public and private initiative in Mallorca. The different actors in the sector decide to join and share strategies in order to position Mallorca as a top-level MICE destination in the international arena.

The first two editions record an influx of about 170 and 220 professionals from the MICE segment respectively, and are positioned in online and offline press with numerous impacts.

With the collaboration of industry associations, local institutions and the complicity of the media, Mallorca loves MICE has become a global reference event that contributes every year to greater visibility and professionalization of the sector.

Text: Juan Altarriba / Fotos: Albert Loaso



BED 2019

MICE Posted on lun, diciembre 09, 2019 10:43:42

El BED (Barcelona Event Day) es un evento diferente, dinámico, divertido y participativo donde los organizadores (de agencias, asociaciones, congresos…) conectan con los expositores (proveedores de productos y servicios para eventos) a través de las actividades que fomentan relaciones, aprenden juntos de los temas más emergentes con las sesiones formativas; todo de una manera divertida y efectiva. 

En BED 2020, celebraremos la 4ª edición. Si estás interesad@ en participar en un evento experiencial y descubrir nuevos formatos e ideas para inspirarte, escríbenos a bed@eventoplus.com.

The BED (Barcelona Event Day) is a different, dynamic, fun and participatory event where the organizers (agencies, associations, congresses …) connect with the exhibitors (suppliers of products and services for events) through activities that foster relationships, learn together the most emerging issues with the training sessions. All in a fun and effective way.

At BED 2020, we will celebrate the 4th edition. If you are interested in participating in an experiential event and discover new formats and ideas to inspire you, write to us at bed@eventoplus.com.

Texto: Juan Altarriba / Foto: Albert Loaso



EXPO DUBAI 2020

CULTURA Posted on mié, noviembre 27, 2019 10:59:48

Dubai is one of the seven emirates of the UAE, the capital is Dubai city. Dubai is one of the cities more dinamic in the region.

The city is one of the fastest-growing in the world and major construction projects constantly add to its impressive set of skyscrapers and high-tech buildings. The evolution of the city from a collection around Bedouin Creek settlements, to a modern city with more than 500 skyscrapers, and has been spectacular. The rulers of Dubai have adopted for the development of their responsibilities seriously, resulting in a well managed and carefully thought out the city, designed to meet all the modern comforts they need.

During the IBTM fair in Barcelona (Spain), the next UNIVERSAL EXPO to be held in Dubai in 2020 has been presented. It will be the first Expo in the Moidle East, Africa and South Asia (MEASA) region.

This global celebration will touch the hearts and minds of people who visit through its stories, cultures, music, art, architecture, business ideas and innovations.

During the month of October 2020 until April 20121 the great Expo to be held in Dubai will be presented to the world, which will be located first in the Middle East, with 192 present countries where each one will have its pavilion, a milestone that is made for the first time in the history of the Expo. In total there will be 200 pavilions.

There will also be 200 restaurants, more than 15 hours of entertainment and daily entertainment, 60 shows a day and it is estimated that it will be visited by more than 25 million people.

With these figures, an event is being organized where the technology with SIEMENS, CISCO and Oliver Krafft will make the exhibition totally connected, and totally sustainable mobility.

The city will benefit from new connections across the world and the level of knowledge will be much greater at the end of the EXPO.

Text: John Mc Callan and Albert Loaso



Takis, la nova escultura, al MACBA

CULTURA Posted on sáb, noviembre 23, 2019 19:39:52

El MACBA presenta fins l’abril de 2020 la gran exposició sobre la obra de Takis (Panayiotis Vassilakis, Atenes, 1925-2019) sobre el nou concepte d’escultura que va anar creant als anys seixanta i setanta.

La presentació de l’exposició va correr a càrrrec de Feran Barenblit (director del MACBA), Teresa Grandes (comissaria de l’exposició) i Michael Wellen (conservador d’art de la Tate Modern)

Al llarg de setanta anys de carrera, Takis ha creat algunes de les obres més innovadores i potents del segle XX.

Takis va ser pioner en l’escultura viva, a on la força del magnetisme, l’energia de la llum i la intensitat de l’energia sonora creen un món irreal a on els elements estàtics queden suspesos a l’aire, o fan canvis de formes, provoquen sons i música. Tota una energia misteriosa, imaginativa i que dona la sensació de que l’artista ens vol donar un toc d’amistat a través dels misteris de les energies que no són visibles, però que ell ens procura la forma de fer-les visibles. Allò que fins ara es considerava l’escultura estàtica, passa a ser dinàmica a la obra de Takis.

Takis va ser també un artista crític, tot i néixer a Atenes, la seva carrera artística es va dur a terme a París, Londres i Nova York, entre 1950 i 1970. Aquesta exposició és la primera que es realitza a Barcelona, i va ser seguida de prop pel mateix Takis abans de la seva mort el mes d’agost d’enguany.

Un dels fets singulars com artista va ser el 3 de gener de 1969, quan es va presentar la seva obra a l’exposició The Museum as Seeen at the End of the Mechanical Age, al Museu d’Art Modern de Nova York i s’exposava sense el seu permís una obra que tot i estar dins del catàleg del MOMA, ell no hi era d’acord i la va agafar i la va portar al jardí del museu. Això va ser un toc dels artistes que agrupats en la Coalició de Treballadors de l’Art (AWC) cap els museus i els comissaris que escollien les peces sense el consentiment dels artistes.

El 1968 el MIT Massachusetts Institute of Technology, Takis va ser invitat com a becari per crear peces en col·laboració amb enginyers i científics, dins dels Centre d’Estudis Visuals Avançats.

Una de les aportacions més importants de Takis a l’art, va ser la sèrie Signals, conjunt d’escultures que va fer els any setanta i que incorporen fragments de bombes de la Guerra Civil grega. Takis transforma residus bèl·lics en monuments a la bellesa i la contemplació.

Text: Martí Plana / Fotos: Albert Loaso



EXPO DUBAI 2020

SOCIEDAD Posted on mar, noviembre 19, 2019 18:33:10

Durant el certament IBTM s’ha presentat la propera EXPO UNIVERSAL que es celebrerà a Dubai el 2020

Les mascotes de Dubai EXPO 2020

Durant sis mesos de l’octubre 2020 fins l’abril 20121 es presentarà al món la gran Expo que es celebrarà a Dubai, que primer cop estarà situada al orient mitjà, amb 192 països presents a on cadascun tindrà el seu pavelló, una fita que es realitza per primera vegada a la història de la Expo. En total hi hauran 200 pavellons.

A més a més hi hauran 200 restaurants, més de 15 hores d’espectacles i entreteniments diaris, 60 shows diaris i s’estima que serà visitat per més de 25 milions de persones.

Amb aquestes xifres s’està organitzant tot un esdeveniment a on la tecnologia amb SIEMENS, CISCO i Oliver Krafft faran possible que l’exposició sigui totalment connectada , la mobilitat connectada i totalment sostenible.

L agran palça de la EXPO

Text: Martí Plana / Imatges: Dubai 2020



ART SONOR? Fundació Miró

CULTURA Posted on jue, noviembre 07, 2019 17:46:46

Art sonor? Aquest pregunta formulada per Max Neuhaus (1939-2009), dona peu a l’exposició presentada a la fundació Miró, revisa la qüestió de la sonoritat en l’art i es planteja la possibilitat d’aquesta categoria estètica.

Rafael Pardo (director fundació BBVA); Marko Daniel (director de la fundació Miró);
Arnau Horta (comissari); presentant l’exposició

L’exposició abasta un ampli arc emporl que va des de finals del segle XIX fina a l’actualitat amb obres de trenta-sis artistes d’arreu del món, com James Abott McNeill Whistler, Marcel Duchamp, Sonia Delaunay, Frantisek Kupka, Joseph Beuys, John Cage, Laurie Anderson, John Baldessari, Tres o Joan MIró, entre d’altres.

Per primera vegada en una exposició a Espanya, i coincidint amb el vuitantè aniversari del naixement de Rolf Julius (1939-2011), té una presència destacada amb la seva obra.

L’exposició s’estructura en cinc àmbits

  1. Els ulls escolten. De finals del segle XIX i al llarg del segle XX, molts artistes visuals en van inspirar en l’univers sonor i el van incorporar a les seves creacions. La música, en particular, va estimular la imaginació dels primers artistes de les primeres avantguardes i dels pioners de l’abstracció.
  2. Música sobre paper. Des de mitjans del segle XX, un nombre important de compositors i artistes visuals, molts dels quals es vinculen al col·lectiu Fluxus, van convertir la partitura en un espai d’experimentació. Els acords i les notes escrites sobre les cinc línies del pentagrama van reemplaçats per elements gràfics de tota mena, moltes vegades com a resultat de gestos corporals o altres accions.
  3. Cossos sonors. Les obres d’aquest àmbit una experiència del so dirigida no només a l’oïda (o a la mirada) sinó a la totalitat del cos.El cos s’entén aquí com a dispositiu d’escolta que dona forma la nostra vivència sonora del món.
  4. Els sons secrets del silenci. El silenci ha estat fèrtil per a la investigació sonora, tal com demostren les obres d’aquest apartat. Es proposa pluralitzar la noció de silenci i situar-lo sota l’escrutini de l’escolta, la mirada i el pensament amb l’objectiu de desentranyar el que s’amaga darrere d’allò que és aparentment inaudible.
  5. Art sonor? Les obres presentades en aquest apartat corresponen als últims dotze anys i funcionen com a punt de reflexió a l’entorn de la pregunta de partida. Algunes d’elles ni tan sols són pròpiament «sonores».
Joan Miró -1968. Silenci
Paul Kos- 1970. El so del gel quan es desfà
Rolf Julius 2004. Música silenciosa

Text: Martí Plana / Fotos: Albert Losao



TÀPIES i el TEATRE

CULTURA Posted on dom, noviembre 03, 2019 12:40:39

La Fundació Tàpies acaba de presentar l’exposicó sobre la obra d’Antoni Tàpies i la seva relació amb el món teatral. Inclou diverses formes d’evocació del món de l’espectacle.

Presentació de l’exposició a càrrec de Joan Guerra (director de la F. Tàpies) Núria Homs (comissària) i Vicenç Altaiò (Fundació Joan Brossa)

Aquesta relació es va mantenir en el temps des del 1961 fins el 1989, dissenyant cinc escenografies de representacions teatrals amb voluntat efímera. Aquestes escenografies corresponen a Or i Sal (1961), Semimaru (1966), L’armari en el mar (1978), L’Éboulement (1982) i Johnny va agafar el seu fusell (1989). Degut al seu caràcter efímer, no es conserven cap de les escenografies, encara que s’ha fet una labor d’investigació de fotografies, dibuixos, pintures, esbossos, gravats, material documental com pel·lícules, revistes, programes de mà, invitacions i altres materials que es poden veure en aquesta exposició.

Les primeres relacions amb el món teatral li vingueren de la mà de Joan Brossa, que va aconseguir atreure la seva atenció per preparar l’escenografia per Or i Sal, així com la fascinació pel fregolisme, popularitzat per l’actor italià Leopoldo Fregoli, el món de la màgia i la il·lusió.

Núria Homs destacant els elements de l’exposició

També s’interessà per les arts escèniques com la òpera, en el projecte Cap de mirar, que s’havia d’estrenar al Teatre del Liceu el 1991, amb llibret de Joan Brossa i música de Josep Maria Mestres Quandrey, malauradament amb l’incendi del teatre no es va arribar a estrenar mai. També va donar suport a la companyia de putxinel·lis La Claca, que promovia l’ús de la llengua catalana els any 60 i 70.

Text: Martí Plana / Fotos: Albert Loaso



Siguiente »